Monday 1 July 2013

Teduhan Kasih - marila berteduh bersama...

Citer ni jelah yang mampu bawak i pergi websites Tonton tu.. selama ni kalo tak sempat tgk citer lain..takde hal pun. 
Tengok jela next episod. tapi kali ni memang dah kena demam "Teduhan Kasih" ke "papa ehsan"?
Hari ni tak sempat tgk .. maka ke tonton lah saya di tengah-tengah malam.. hehehe

Jom layan episod 27.


kak long yang best giler.. berlakon tak agak-agak ok. haduii. kalau dia takde mesti boring.

kak long : sayang-sayang abang melayang.. laki ko dah kena tangkap khalwat.dengan bini orang..
(gelak jahat giler)



mak mertua yang dah dapat menantu ku hantu. huhuhu

Mama : manela "menantu hantuku ini" . Tak tauke laki dia tengah bertarung ni.
Mama : Ryzal. amekla buah pinggang mama ni.. Esok mama bawak ayu datang ye..
alololo..siannn ibu mertuku.


The heroin.. ok juga dia ni. kaku2 pun.. memang dah watak macam tu kot.

Ifa : Dia kata dia sayangkan saya, sayangkan Adam. Adakah semua itu palsu makcik..uwaaaa

Ifa : Kali ni berbeza makcik.. Adam nangis pun dia buat tak pedulik je. ( kita dah takde baby sitter free lagi, sape nak basuh berak dia tengah malam nanti ) uwaaaaaaa..uwaaaaaa

Ifa : Kalau suami rapuh, bagaimana isteri nak berpaut, makcik..

Ifa : Ya Allah, Semoga rumahtangga ku tidak goyah dan rapuh dengan dugaan ini. Amin,
 (Boleh tiru doa ni tak?..Amin)


Jenny the betrayed Secretary. Geramm ngan minah ni..spoil je taw. Laki omputih tu. Kemain speaking. 
Tp kayap.


Abang ehsan.. 
aku blur aaa.. aku mabuk ke..ternoda diriku ini, huhuhu

Ehsan : makcik tengok saya macammana? saya dah berubah ke ?

Makcik : Makcik nampak ehsan dah banyak berubah. tapi tulah, yang makcik tak nampak Allah nampak. 
Kalau kita banyak diuji, tanda Allah sayangkan kita,

Ehsan : Itulah masalahnya makcik. Saya tak tahan diuji.

Makcik : Pokok pangkalnya hati. Insya-allah ada jalan penyelesaiannya,
(yeah..they got a free in house consultation - dr, pakar makcik) terbaekkk.



Suamiku dah insaf... Alhamdulillah.
( tak jadi aku nak seranggg )


Kak long : Ya Allah Ya Tuhanku, Mak baca quran mak
Mak : Sudahlah...mak tak nak dengar lagi.
Kak Long : Alah mak ni. Baik2 pulak. Tak bestlah mak. Takde geng dah ni.
( giler selamber kak long..tak tahan betul)



Ayu : Saya buntu.. saya malu..
Ehsan : cemana ngan ryzal
Ayu : Saya rasa kotor nak bersama ryzal. i akan bahagiakan u. Try me!!! 
(laki aku dah mampos la-yey senang nak kawin baru, nak jadi bini CEO .)
(ambooiii... pandai nye awak berlakon. dasat gile jahatnye si ayu ni.. haishhh)



nasebbb sempat.
Baby : ok ke aku berlakon ni?  tak reti aa buat muka sedih.. 

tetiba pulak si ryzal ni mati.. 



Ifa : Adam, ini bukan rumah kita. Kita berteduh je dekat sini. 
Ehsan : Abang sayang ifa dan adam
Ifa : Saya nak tau kedudukan saya abang (i tak rela bermadu ...)
Ehsan : Ifa tetap isteri abang
Ifa : Saya hanya menumpang teduh, menumpang kasih. Apa nak jadi pada saya dengan Adam? ( sapa nak jaga Adam tengah2 malam.. i penat tau jaga sehari suntuk) hehehe.


dah last-last hubby datang ..

Hubby : Mak dia dah bertobat ke??
Me : Hmm..yelah
Hubby : Biar betul. Dia ni "hardcore" paling besar sekali..cemana boleh bertobat ni.
Me : abiss..dah kena potong kaki kan.. takkan nak kena tunggu potong kepala kot..
Hubby : hmm ( dgn muka tak puas ati makcik tu bertobat..)

bestt.. sebab tak pernah baca buku ceritanya lagi..
so, i saspen setiap hari lor...
hehehe..
tak sabarrrr.

No comments:

Post a Comment

Posh Me Up

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...