Monday 16 September 2013

GLUTAKING - PURE MARINE COLLAGEN

PENGASAS GLUTAKING

Salam..
sape-sape nak Collagen Glutaking..contact i ye..

so far dah consume this product since MEI 2013 haritu, and i must say sangat berpuas hati..
sebab, ada perubahan kat kulit. sebab i jenis yang TAK rajin pakai lotion ke apa seluruh badan dan  bukalah jenis lady yang beauty conscious sgt. 

But, now rasa kulit badan and muka rasa lembut, no more cracked heels, facial pores minimize amazingly and kalau jerawat naik (kadangkala) parut cepatla hilang..
dan personally saya rasa product ni bantu i keeping healthy weight lah..

dan yang palingggg i suka, this supplement telah bantu i maintain production milk. i breastfeeding budak 1 tahun 9 bulan,ok . hormon takla seaktif ibu baru pas beranak kan. 

so, Alhamdulillah .. GLUTAKING helps a lot.
sampai sekarang my baby tak campur susu lagi.
(payah pulak... nak ajar susu tepung dah leceh. sebab dia da dekat 2 tahun kan..)

Actually, itulah tujuan utama kenapa i terus continue this supplement. 
Plus dapat extra benefit untuk kulit and kesihatan.

So, lets study the product...

About GlutaKing


GlutaKing adalah makanan tambahan yang  sangat berkesan terhadap tanda-tanda penuaan dan membantu untuk memperbaiki struktur kulit yang kusam, tona kulit tidak sekata, kedutan dan kulit yang berjerawat. Ia akan membantu dalam proses pencerahan kulit anda dan memberikan kesan yang lebih bersinar serta berseri.Pengambilan Glutaking yang konsisten membantu untuk memberikan kulit yang lebih anjal dan licin. GlutaKing bukan sahaja baik untuk kulit anda, ia juga membantu dalam proses detoksifikasi  toksin dalam tubuh anda serta membantu meningkatkan sistem imun anda, keseimbangan hormon dan pelbagai fungsi sokongan

Apakah Kelebihan GK?
Formulasi GK dihasilkan dengan menggabungkan elemen-elemen terbaik untuk menyokong pembentukan kulit yang sihat terutamanya untuk wanita asia. Gabungan ini merupakan yang paling ideal bukan sahaja untuk kesihatan kulit bahkan juga untuk kesihatan dalaman badan amnya.

Antara kelebihan GK ialah :
Pencerahan Kulit
-       Meningkatkan kecerahan kulit dan lebih bersinar – Kandungan asas glutathion merupakan anti oksida terbaik yang membantu menghalang radikal bebas dan membentuk satu lapisan bagi menghalang sinaran UVB yang merosakkan kulit.
-       Selain itu, ia membantu menghambat proses melanosit lantas membantu mengurangkan pigmentasi (jeragat), tompok-tompok  hitam, titik penuaan dan melasma dan meninggalkan kulit yang lebih cerah sekata tanpa noda.

Anti Penuaan
-       Bahan asas dalam Glutaking merupakan agen yang progresif bertindak untuk mencerahkan freckles, titik penuaan, melasmelingkaran gelap bawah mata dan hiperpigmentasi. 
-       Kolagen marin berkualiti tinggi membantu untuk mengurangkan garis-garis halus dan kedutan pada wajah terutamanya pada area tepi mata, dahi dan glabelar.
-       Asid amino bertindak secara seiring dengan kolagen untuk membentuk struktur kulit yang lebih kuat pegangannya, membantu bertindak untuk meningkatkan proses fibrolasi serta meningkatkan sintesis protein pada struktur kulit
-       Kulit akan lebih anjal, lebih elastik dan lebih lembab..

Kesihatan
-       Kesihatan hati – GK dengan tambahan glutation akan memangkinkan pengeluaran glutation asal dalam hati manusia iaitu anti-oksidan semulajadi. Glutation akan bertindak untuk sebagai agen detoksifikasi, membersihkan toksin dari dalam badan dan menukarkannya kepada bahan yang berasaskan air dan senang dikumuhkan melalui ginjal manusia.
-       Memperbaiki system imunisasi – GK akan bertindak untuk menjaga fungsi imunisasi dalaman badan dan mencegah dari pertumbuhan sel-sel kanser.
-       Memperbaiki kualiti tidur dan menambah tenaga – GK membantu untuk membersihkan dan melancarkan perjalanan darah di samping itu membantu untuk meningkatkan tenaga dalaman.

GLUTAKING CELEBRITY USER


Kenapa GK lebih baik dari produk yang lain di pasaran?
GK dikapsulkan dalam sofgel lembut yang membolehkannya melarut sebaik sahaja ia memasuki perut manusia. Penggunan teknologi nano dalam penghasilan sofgel lembut membolehkan kadar serapan yang lebih pantas dan lebih optimum. Kadar serapan adelah 5 x ganda lebih bagus berbanding kapsul keras dan 8 kali ganda lebih bagus berbanding tablet kunyah. Oleh kerana setiap sofgel GK mengandungi unsur-unsur aktif, maka ia patut diambil bersama air yang bersuhu lebih rendah daripada 50 darjah celcius. Waktu yang sesuai untuk pengambilan GK ialah pada 30 minit sebelum sarapan atau waktu sebelum tidur.

Berapa lama untuk melihat kesan pengambilan GK?
Kesan boleh dilihat seawall 7 hari. Pengunaan berterusan digalakkan untuk melihat hasil yang lebih bagus dan teserlah kecantikan anda.

Dari mana GK dihasilkan?
Bahan asas GK dikilangkan diimport khas dari USA untuk memelihara khasiat asalnya dan dibungkuskan oleh kilang berstatus GMP di Malaysia. GK sudah mendapat pengiktarafan FDA sebagai makanan tambahan yang selamat dan tidak mempunyai kesan yang negatif pada tubuh.  

Adakah GK Halal?
Ya semestinya kerana sofgel lembut yang digunakan untuk memuatkan GK adalah dari sumber yang halal iaitu bovine. Tiada penggunaan gelatin dari sumber yang diragui.
Kolagen marin yang digunakan sebagai bahan asas GK juga diambil dari sumber hidupan laut.

Adakah lelaki boleh mengambil GK?
  Ya boleh! Kerana kulit lelaki dan perempuan memerlukan nutrisi yang sama untuk sentiasa terpelihara tahap kesihatannya. Kekurangan kolagen pada kulit ditambah factor-faktor sekeliling seperti pancaran sinar UV dan radikal bebas menyebabkan struktur kulit semakin merosot dan kurng keanjalan. 

Cara pengambilan GK?
  Ambil 1-2 kali sehari,1 biji setiap kali makan sebaik saja bangun tidur dan sekurangnya setengah jam sebelum makan pagi atau/dan1 biji malam sebelum tidur.Fungsi makan sebelum tidur ni adalah zat aktif produk dapat diserap sistem pencernaan tanpa gangguan dari makanan2 yang belum dihadam. Jangan lupa minum banyak air sepanjang hari untuk melancarkan pembuangan toksin dan membolehkan nutrien diserap secara optimum oleh sistem dalaman badan.

Apakah boleh mengambil produk lain semasa mengambil GK?
 Pengambilan GK tidak mewajibkan sebarang pantang larang makanan mahupun berkonflik dengan makanan tambahan yang lain. Namun, demi memperoleh kesan GK yang paling optimum, anda dinasihati menjarakkan masa pengambilan produk lain selama 30 minit.

Adakah boleh mengambil GK diambil ketika haid atau hamil/mengandung? Boleh diambil ketika haid, ia membantu melaraskan kitaran. Selain itu GK membantu untuk mengurangkan senggugut, mengurangkan keputihan serta melambatkan monopouse. Tetapi wanita hamil DILARANG mengambil produk ini.

Adakah boleh mengambil GK selepas bersalin/berpantang dan menyusukan bayi ?
Boleh, tapi pengambilan dalam kadar minima sahaja sudah mencukupi iaitu 1 biji sehari. Bahan aktif di dalam GK akan membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka selepas bersalin, mengeluarkan sisa darah nifas, memperbaiki rahim pada kedudukan asal dan mengetatkan semula vagina selain menambahkan susu ibu dan memberi tenaga.

Jika berhenti mengambil GK, adakah kulit akan mejadi gelap semula? Dalam jangka panjang, sudah tentu ia terjadi, kerana tanpa zat2/nutrien mencukupi, kolagen semulajadi badan terbina dalam kadar perlahan dan merosot, selain pengumpulan toksin yang menghasilkan radikal bebas mempercepatkan lagi proses penuaan berlaku. Pengambilan berterusan digalakkan supaya kulit sentiasa mendapat nutrisi yang diperlukan.

AINA TASNEEM & GLUTAKING

Retail Price RM160 free posting..
60 biji sebotol
up to 2 months!!

Check my FB for more Product info ; CLICK HERE..:)
or
Inbox me/sms/WhatsApp Fiza - 0196428422


    No comments:

    Post a Comment

    Posh Me Up

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...