Monday 13 January 2014

10 MAKANAN YANG MEMBAKAR LEMAK

Salam All, 

Dapat perkongsian dari Facebook. Sebelum terlupa..baik i tempek kat sini..so bolehla baca ulang-ulang. Tips dah kemain banyak dah tahu..nak apply je lagi yang paling problem tu .. Dapat kurus lagi 2-3kg je..jadiklaaa, Bersyukur sangat. Tapi payah betul. Habit makan diri sendiri pun tak berubah.. caner tu??Banyak betul makanan sedap zaman moden ni kan.Takkan nak jeling manja je.. of course i nak introduce those sexy foods to my lonely tummy.Hey, they can have a party in there!!   ehehe . Sedih. 




Petua Kesihatan: Berikut adalah 10 Makanan Yang Membakar Lemak


1. Oat : Ia bukan sahaja mempunyai rasa yang hebat tetapi juga mengurangkan rasa lapar anda. Oat mengandungi serat yang membantu dan menstabilkan tahap kolesterol . 

2. Telur: Telur adalah sumber yang kaya dengan protein dan rendah kalori. Telur membantu kita untuk membina otot dan membangunkan kolesterol baik . 

3. Epal : Epal diperkaya dengan antioksidan yang kuat dan makanan tambahan lain. Paling penting ia mengandungi pektin yang membantu untuk mengurangkan sel-sel lemak di dalam badan.

 4. Green Cili : cili hijau mengandungi Capsaicin yang membantu untuk membangunkan sel-sel pertumbuhan badan dan membakar kalori dalam masa cepat. 

5. Bawang putih: Bawang putih mengandungi Allicin yang mempunyai ciri-ciri anti -bakteria membantu kita untuk mengurangkan lemak dan membuang kolesterol tidak baik . 

6. Madu: Madu adalah salah satu yang terbaik untuk membakar lemak. Tambah madu dalam air suam dan minum setiap hari pada awal pagi . 

7. Teh Hijau: Teh Hijau adalah salah satu yang paling berkesan yang boleh membantu anda untuk mengurangkan berat badan. Ia mengandungi Antioksidan yang membantu dan menstabilkan berat badan kita .Amik 2 cawan setiap hari teh hijau ini untuk hasil yang lebih baik.

8. Rumput Gandum (WHEAT GRASS) : Ia meningkatkan metabolisme dan membantu untuk mengurangkan lemak. 

9. Tomato : Tomato membantu kita untuk membakar lemak dalam masa cepat. Ia juga membantu kita untuk menjauhkan diri dari kanser. Jadi Ambil tomato dalam diet anda secara berkala. 

10. Coklat Gelap : Coklat gelap mengandungi Flavonoid, ciri-ciri anti -radang yang membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol dalam darah. Ia merangsang pertumbuhan serotonin dalam darah dan juga membakar lemak. Jika sayang share yer pada kawan-kawan..Dr Giena Hadi





ps- Secret Skin White Kawaii Collagen order kini dibuka. Untuk info lebih lanjut..boleh baca
 http://farizadarwish.blogspot.com/2014/01/secret-skin-white-kawaii-collagen-azam.html
or di facebook kami.. Secret Skin White Kawaii Collagen Facebook
Jomm.. Supplemen ni  pilihan Dr.Harlina (Isteri Angkasawan Negara).. Jom try!


No comments:

Post a Comment

Posh Me Up

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...